چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 334694
۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
آیت‌الله جزایری

آیت‌الله موسوی جزایری، توبه را بهترین راه استجابت دعا عنوان کرد و گفت: اگر خواهان استجابت دعا هستید باید از گناهان گذشته خود توبه و راه مستقیم را در پیش گیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری،  سحرگاه امروز در نهمین جلسه از تفسیر زیارت جامعه کبیره، به بخشی از زیارت جامعه کبیره مبنی بر «وَخَصَّکُمْ بِبُرْهَانِهِ وَانْتَجَبَکُمْ لِنُورِهِ وَأَیَّدَکُمْ بِرُوحِهِ وَرَضِیَکُمْ خُلَفَاءَ فِی أَرْضِهِ وَحُجَجا عَلَى بَرِیَّتِهِ وَأَنْصَارا لِدِینِهِ وَحَفَظَةً لِسِرِّهِ وَخَزَنَةً لِعِلْمِهِ وَمُسْتَوْدَعا لِحِکْمَتِهِ وَتَرَاجِمَةً لِوَحْیِهِ وَأَرْکَانا لِتَوْحِیدِهِ وَشُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِهِ وَأَعْلاما لِعِبَادِهِ وَمَنَارا فِی بِلادِه » اشاره کرد و گفت: بر اساس این عبارت ملاک اصلی امامت امامان، علم آنهاست و فردی مستحق ولایت بر دیگران است، که اعلم از سایر مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ، آیت الله العظمی خامنه ای را نایب امام زمان(عج) در این دوران عنوان کرد و بیان داشت: در برهه کنونی  که امام زمان شیعیان در پرده غیبت قرار دارد، رهبریت جامعه دینی به عهده فقیه جامع الشرایط مسلط بر مسایل فقهی، اعتقادی، سیاسی و اداره کشور است که این فقیه جامعه الشرایط فردی جز «آیت الله العظمی خامنه ای» نیست.

امام جمعه اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که استغفار در ماه مبارک رمضان اجری دو چندان دارد، گفت: ملائکه و فرشتگان بر بندگانی که در هنگام سحر استغفار می کنند درود می فرستند؛ چرا که استغفار در وقت سحر از نشانه های مؤمن است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، یکی از راه های استجابت دعا و مقبولت توبه و استغار را اصلاح رفتار گذشته دانست و تصریح کرد: اگر خواهان استجابت دعا هستید باید از گناهان گذشته خود توبه و راه مستقیم را در پیش گیرید که این جز با عمل صالح و اصلاح خطاهای گذشته امکان پذیر نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خوردن سحری در سحرهای ماه رمضان را مستحب مؤکد دانست و بیان داشت: در روایات ائمه اطهار(ع) بیدار شدن انسان برای خوردن سحری و مناجات با خدا اجر و پاداش دو چندانی دارد که در احکام شرعی نیز حکم خوردن سحری در سحرهای ماه رمضان را مستحب مؤکد اعلام کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha